Create-Windows-10-bootable-USB-from-ISO

بوت کردن ویندوز روی فلش

Windows

امروزه در لپ تاپ های نسل جدید DVD Writer ها جهت باریکی و ظرافت لپ تاپ ها حذف شده اند. طبیعتا این امر کاربران را برای نصب ویندوز و هر نرم افزار دیگر محدود به استفاده از فلش و هارد های اکسترنال خواهد کرد. در این مقاله چگونگی بوت کردن ویندوز بر روی فلش را به شما آموزش خواهیم داد.

برای ساخت یک فلش bootable به  فایل iso ویندوز (10 یا 11) و یک فلش حداقل 16 گیگ نیاز خواهید داشت.

مرحله اول : فلش را به لپ تاپ و یا کامپیوتر خود متصل کرده و فایل iso مورد نظر برای بوت کردن را از وب سایت soft98 و یا هر وب سایت دیگر دریافت نمایید. 

لینک دانلود ویندوز 10

دانلود ویندوز

مرحله دوم :  بعد از تهیه فلش و دانلود فایل iso مورد نظر حالا نیاز به یک نرم افزار برای بوت کردن فایل iso داریم. برای بوتیبل کردن ویندوز از نرم افزار Rufus استفاده خواهیم کرد. برای دانلود نرم افرار Rufus از لیک زیر استفاده نمایید.

دانلود نرم افزار Rufus

پس از دانلود نرم افزار روفوس نرم افزار مورد نظر را بر روی سیستم نصب می کنیم.

مرحله سوم : طبق تصویر مقادیر مورد نظر را انتخاب و فایل iso ویندوز را نیز از قسمت boot selection اضافه کنید و در نهایت بر روی گزینه Start کیک کنید تا عملیات Bootable شدن ویندوز شروع شود.

rufus app

عملیات بوت کردن ویندوز 10 به پایان رسید. حالا با وصل کردن آن به لپ تاپ و یا PC خود میوانید ویندوز رو بوت کنید و از سرعت بالاتر نصب ویندوز خود به نسبت CD و یا DVD لذت ببرید.

برچسب ها: بدون برچسب

3 پاسخ

نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *