Indicator Image

فعالسازی ریموت دسکتاپ سرور

یکی از ویژگی های محبوب ویندوز های مایکروسافتی وجود سرویس RDP و یا ریموت دسکتاپ کانکشن می باشد. توسط این قابلیت ادمین های شبکه بر روی سرورها و گاها کلاینت ها ریموت دسکتاپ میزنند و سرور ها را از راه دور مدیریت میکنند. در این مقاله چگونگی فعال سازی دسترسی ریموت بر روی سرور و ریموت زدن از یک کلاینت به سرور را به شما آموزش خواهیم داد.

مرحله اول : جهت فعالسازی ریموت دسکتاپ سرور مطابق تصویر زیر ابتدا بر روی  This Pc کلیک راست نمایید و گزینه Properties را انتخاب نمایید.

RDP-Enable

مرحله دوم : در صفحه System و از نوار ابزار سمت چپ گزینه Remote Setting را انتخاب نمایید.

Remote Setting

مرحله سوم : در پنجره System Properties به تب Remote رفته و از قسمت Remote Desktop گزینه Allow Remote Connection را فعال نمایید. (ریموت بصورت پیش فرض روی تمامی پلتفورم های مایکروسافتی غیر فعال می باشد.) توصیه میکنیم جهت بالا بردن امنیت استفاده از ریموت دسکتاپ تیک گزینه Network Level Authentication را نیز فعال کنید تا فقط اشخاصی که در آن شبکه هستند بتوانند به سرور با سطح دسترسی بالا ریموت بزنند.

Allow Remote Connection

مرحله چهارم : پس از فعال سازی ریموت کانکشن سرور حالا به سراغ یکی از کلاینت های داخل شبکه میرویم و کنسول ریموت دسکتاپ کانکشن را اجرا می نماییم و ادرس IP سرور مورد نظر را در فیلد مورد نظر وارد می نماییم.

Remote Desktop Connection

پس از وارد کردن ادرس آی پی سرور موردنظر پنجره مربوط به User Authentication باز می شود و از شما درخواست وارد کردن Username و Password معتبر را خواهد کرد. اطلاعات یوزرنیم و پسورد معتبر را وارد نمایید و گزینه OK را انتخاب کنید. توجه داشته باشید من در این مثال از یوزر ادمین دامین استفاده کرده ام که دسترسی کامل دارد اگر شما به یوزر خاصی نیاز به دادن دسترسی دارید باید آن یوزر را در گروه Remote Desktop قرار دهید.

User Authentication

در نهایت با دیدن پیغام زیر نشان داده می شود که یوزرنیم و پسورد شما تاییده ورود به سرور را پیدا کرده و شما با موفقیت به سرور مورد نظر ریموت شده اید.

برچسب ها: بدون برچسب

نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *